După o perioadă de timp mai lungă, mă întorc la blogul meu. În această pauză, în care nu am postat, am citit, am citit, am citit, am analizat, am verificat documente, dosare și rapoarte la noul minister înființat și pentru care am fost desemnată ministru.
Am știut că va fi greu, că va trebui să dezleg încurcături facute de alții, dar mi-am asumat.
De două săptămâni încerc să înțeleg oamenii pe care, iată, legea ne obligă să-i preluăm așa cum i-am găsit. Eu întotdeauna am spus că resursa umană este cea mai importantă resursă în ecuația rezolvării oricărui proiect. Pe unii îi inteleg, pe alții nu! Sunt oameni care, este clar pentru mine, nu sunt la locul potrivit!
Și dacă așa stau lucrurile, atunci trebuie să dispui de o resursă umană de cea mai bună calitate profesională și morală, dacă vrei să ai rezultate.
Așadar va fi nevoie de selecție și fără supărare, eu o voi face! Cine știe și face ce trebuie, când trebuie, nu trebuie sa aibă teamă, va lucra mai departe acolo unde este. Cine nu, NU!
Nu poți, cu aceeași făină, sa faci pâine mai bună, oricât de iscusit ar fi brutarul!
Acum pot să vă spun că se confirmă faptul că s-au cheltuit sume foarte mari pe proiecte care nu erau prioritare, că s-au angajat plăți de către foștii miniștri, iar plata trebuie să o facem in 2013, așadar bugetul va fi grevat de cheltuielile dedicate restanțelor sau proceselor pierdute de statul roman.
Câteva date ar fi relevante, cred.
În anul 2012 cererile de rambursare pentru proiectele derulate prin fonduri europene, doar la POS CCE, au fost în număr de 1152, în valoare de 255.447.617 euro, din care au fost plătite 318 cereri.
Pentru IMM-uri au fost 409 cereri, din care au fost plătite doar 78, circa 19%.
Restanțe de plătit, la data de 21.12.2012 sunt: 578.148.515 lei, din care 112.924.452 lei la IMM-uri!!!
Suspiciunile de fraudă, rezultate din ultimul raport al Autorității de Audit, la nivelul Organismului Intermediar pentru IMM, presupun riscul întreruperii plății sau suspendării programului!!!
Și atunci, cum să lucrezi cu aceiași oameni???
La nivelul Ministerului Turismului sunt restanțe de la nemaipomenitele proiecte de pârtii, telegondole și tot felul de „priorități” ale românilor, pe care va trebui să le achităm din bugetul și așa foarte mic al anului 2013.
Lipsesc procedurile de lucru, nu este nicio regulă în finanțarea participării firmelor din domeniul turismului la expoziții externe, nu există criterii de evaluare a birourilor de turism externe, nici a proiectelor de promovare.
Lucrurile acestea le-am spus nu ca să mă plâng, ci pentru a se cunoaște de unde pornesc munca într-un minister creat pentru IMM, turism și mediul de afaceri!
Vestea bună este că, împreuna cu noul Ministru al Fondurilor Europene și cu Ministerul de Finanțe, vom găsi soluția să începem plățile restante începând cu ultima săptămână a lunii ianuarie!
Să auzim numai de bine!
Voi reveni.

2017-10-03T06:13:41+00:00 January 6th, 2013|Diverse|0 Comments