Europarlamentarul PPU-sl, Maria Grapini, a dus o luptă susținută, în PE, pentru apărarea drepturilor transportatorilor români și nu numai, în condițiile în care Europa de Est a devenit, din păcate, o veritabilă piață de promovare a practicilor neloiale, puse în practică de numeroși patroni vest-europeni. Acest El Dorado al demersurilor făcute la limita legalității și a moralității a fost frecvent adus în prim-plan de către europarlamentarul umanist și, negreșit, pus la zid.

”Există foarte multe cazuri de companii care deschid filiale de tip „cutie poștală” în țările din Estul Europei pentru a recruta șoferi din acele state, la un cost mult mai mic decât în țara de origine a companiei. Aceste companii din Vestul Europei abuzează de lucrători, le încalcă acestora drepturile sociale, ei lucrând în țara de origine a companiei la un salariu foarte mic și în condiții foarte grele. Este necesară o revizuire rapidă a cerințelor privind dreptul de stabilire a societăților comerciale pentru a elimina societățile de tip „cutie poștală” în sectorul transportului rutier, pentru a putea atinge obiectivul unei Europe sociale.”, a scris Maria Grapini Comisiei Europene, solicitând și răspunsuri clare: “Cum consideră Comisia că se pot revizui normele privind dreptul de stabilire a societăților comerciale în scopul eliminării societăților de tip „cutie poștală”, care reprezintă o practică comercială neloială, conducând astfel la încălcarea drepturilor lucrătorilor?

Răspunsul CE, adresat europarlamentarului umanist, a venit prompt: “La 31 mai 2017, Comisia a adoptat o serie de propuneri legislative care vizează, printre alte obiective, ameliorarea condițiilor de lucru din sectorul transportului rutier și prevenirea utilizării societăților de tip „cutie poștală” pentru eludarea normelor sociale și de dreptul muncii.

În ceea ce privește societățile de tip „cutie poștală”, Comisia a propus două axe principale de intervenție: 1) consolidarea criteriilor privind accesul la ocupația de operator de transport rutier, pentru a garanta faptul că transportatorii sunt stabiliți într-un stat membru de pe teritoriul căruia își gestionează activitățile în mod efectiv și continuu și 2) asigurarea faptului că statele membre se angajează într-o cooperare structurată și eficace atunci când suspectează existența societăților de tip

„cutie poștală” pe teritoriul lor. În plus, aplicarea efectivă a normelor propuse privind detașarea lucrătorilor ar trebui să reducă interesul transportatorilor pentru crearea de societăți de tip „cutie poștală” și să asigure respectarea drepturilor lucrătorilor, în concordanță cu obiectivele Directivei privind detașarea lucrătorilor”.

Cu alte cuvinte, Maria Grapini a determinat o reacție europeană oficială, salutată de transportatorii români, cu care europarlamentarul umanist este în legătură permanentă.

2017-10-03T06:13:23+00:00 August 17th, 2017|Diverse|0 Comments