Joi, 12 octombrie, în Comisia pentru Transport și Turism (TRAN) a Parlamentului European, s-a votat raportul privind propunerea de Directivă europeană (PE plus CE)  de modificare a Directivei 2003/59/CE, privind calificarea inițială și formarea periodică a conducătorilor auto ai anumitor vehicule rutiere destinate transportului de mărfuri sau de pasageri, precum și a Directivei 2006/126/CE privind permisele de conducere. Concret, raportul a fost gândit în sprijinul celor amintiți și prevede noutăți importante, simplificate birocratic și adaptate cerințelor momentului.

Europarlamentarul PPU-sl, Maria Grapini, a fost raportor din partea grupului politic din care face parte – S&D și a reușit să impună numeroase solicitări ale transportatorilor români cu care a avut discuții și întâlniri periodice.

Raportul a trecut, fără nicio împotrivire sau abținere!

S-au obținut, printre altele, exceptări importante pentru: vehicule care efectuează teste rutiere în vederea unor dezvoltări tehnice, reparații sau pentru întreținere, și vehicule noi sau reconstruite care nu au fost încă puse în funcțiune ori vehicule fără pasageri conduse înapoi la depozit și/sau în afara acestuia de către personalul de întreținere, respectiv pentru toate vehiculele care operează pe o rază mai mică de 100 km de la baza lor, cu condiția ca respectiva conducere a vehiculului să nu reprezinte principala activitate.

În plus, raportul solicită ca cel puțin o zi din formarea periodică sa fie axată pe sănătatea și securitatea în muncă iar codul armonizat al Uniunii Europene să fie înscris pe permis, dar și necesitatea ca formarea periodică să fie adaptată profilului și nevoilor șoferilor.

În Comisia TRAN, a trecut și amendamentul referitor la armonizarea cu directiva privind omologarea  privind Categoria D1: autovehicule proiectate și construite pentru transportul a maximum 22 pasageri, în afară de conducătorul auto, care au o lungime maximă ce nu depășește 8 m; la autovehiculele din această categorie se poate atașa o remorcă, având o masă maximă autorizată care nu depășește 750 kg.

“Mă bucur că au trecut și amendamentele referitoare la necesitatea de a evolua către o mobilitate cu emisii scăzute, competitive, dar și cele care încurajează sistemele de transport inteligente. Sunt amănunte importante, într-o lume a transportului modern, aflată în continuă mișcare și schimbare. Raportul vine, cert, în sprijinul transportatorilor români și, evident, europeni!”, a declarat, de la Bruxelles, Maria Grapini.