Uniunea Națională a Transportatorilor Rutieri din România – UNTRR i s-a adresat recent europarlamentarului umanist, Maria Grapini, prin intermediul unei scrisori deschise, pe tema propunerilor făcute de gigantul vestic Alianța Rutieră, propuneri total defavorabile țării noastre și în general statelor est-europene. UNTRR are o lungă relație de colaborare cu umanista, astfel că, și de această dată, îi solicită sprijin ferm.

În scrisoarea consistentă și atent documentată, “UNTRR  își exprimă îngrijorarea cu privire la compromisul periculos propus de Alianța Rutieră referitor la Pachetul Mobilitate 1, atât la nivelul Consiliului de Transport UE – prin propunerea recentă a Președinției Austriece de restricționare a transportului rutier internațional, cât și la nivelul Parlamentului European – prin raportul TRAN al eurodeputatului Ismail Ertug (Germania), care urmărește restricționarea accesului transportatorilor români și estici la piața de transport rutier de marfă din UE!”.

UNTRR își arată dezamăgirea, disperarea și revolta, pentru că propunerile Alianței Rutiere reprezintă, în opinia sa, “un pas înapoi de la realizarea spațiului european unic al transporturilor conform obiectivelor Cartei Albe a Comisiei Europene și libertăților fundamentale privind circulația în UE, la care România a aderat în 2007”.

Transportatorii României îi cer Mariei Grapini să se opună ferm acestui set de propuneri, catalogate drept periculoase, și să nu accepte niciun compromis care ar putea introduce prevederi mai restrictive decât cele ale legislației europene actuale. Vinovați, în opinia UNTRR, se fac Președinția Austriacă, dar și un eurodeputat german, calat pe ideea injustă că Vestul e mai tare decât Estul, deci poate dicta oricum, oricând, în favoarea celor mari.

UNTRR îi prezintă umanistei o listă a propunerilor injuste și de neacceptat pentru România și est-europeni, care, odată puse în practică, ar detona o bombă economică și socială cu efecte devastatoare.

“Propunerea inacceptabilă privind aplicarea directivei detașării lucrătorilor la toate operațiunile de transport rutier internațional, cu exceptarea operațiunilor de transport rutier bilateral, urmărește reducerea semnificativă a transporturilor rutiere internaționale operate de transportatorii români în UE cu consecințe negative asupra economiei României, în condițiile în care, reamintim că transportul rutier de mărfuri este principalul contributor la exportul de servicii al României, conform datelor BNR. Propunerea inacceptabilă de restricționare a cabotajului prin introducerea unei perioade de “răcire”(cooling off) de 14 zile. Este revoltătoare introducerea oricărei obligații privind “întoacerea acasă a vehiculelor”. UNTRR atenționează cu privire la raportul periculos al eurodeputatului TRAN Ertug (Germania) de restricționare a accesului transportatorilor români și estici la piața de transport rutier de marfă din UE! Salutăm faptul că acest raport TRAN a fost respins de plenul PE din acest an, însă având în vedere reluarea dezbaterilor la nivelul TRAN în vederea unui compromis privind Pachetul Mobilitate 1, solicităm eurodeputaților români să continue să respingă ferm propunerile inacceptabile ale raportorului Ertug!”, se mai arată în documentul oficial al UNTRR, transmis Mariei Grapini.

Ca soluții, transportatorii români consideră că este mai bine să se mențină legislația europeană existentă, decât să se grăbească luarea unor decizii la nivelul instituțiilor europene care să dezavantajeze transportatorii rutieri români și estici, respectiv că  stabilirea unui cost de referință pentru transportul rutier în UE este vitală, în perspectiva unui Pachet de mobilitate echitabil și echilibrat! UNTRR îi cere Mariei Grapini să țină cont de aceste soluții și să lupte pentru obținerea lor.

“Plată egală pentru muncă egală în același loc – acest principiu trebuie să se aplice și companiilor din Centrul și Estul UE, nu numai angajaților, în caz contrar Pachetul Mobilitate va distorsiona grav competiția pe piața de transport europeană, legalizând discriminarea transportatorilor români și est-europeni!  Atenționăm ca O NOUĂ SEGMENTARE A EUROPEI DUPĂ BREXIT – POATE REPREZENTA SFÂRȘITUL UE și reluarea acordurilor comerciale. UE trebuie să continue realizarea obiectivului pieței unice a transporturilor și să renunțe la măsurile restrictive propuse de Alianța Rutieră în actualul Pachet Mobilitate!”, se mai arată în scrisoarea UNTRR, adresată europarlamentarului umanist, Maria Grapini.

2018-10-22T05:45:44+00:00 October 20th, 2018|Diverse|0 Comments