Comisiile de specialitate ale Parlamentului European îşi desfăşoară o parte din activitate… în realitate, adică în teren pentru că, oricât de interesante ar fi numeroasele rapoarte şi concluzii, prezentate de către eurodeputaţi, nimic nu se compară cu aspectele practice, palpabile, concrete. Una dintre cele mai active Comisii, din acest punct de vedere, este Comisia pentru piaţa internă și protecția consumatorilor, pe scurt Comisia IMCO. Timp de trei zile, între 21 şi 23 septembrie, Comisia se află într-o deplasare oficială la Londra şi în mai multe oraşe engleze, fiind practic prima vizită în Marea Britanie, după decizia acesteia de a părăsi Uniunea Europeană.

Maria Grapini este singurul europarlamentar român prezent în capitala Albionului şi se declară plăcut surprinsă de cele deja văzute. Mai mult, în calitatea sa de raportor pe noul Raport European privind omologarea autoturismelor, din punct de vedere al emisiilor, a fost mai mult decât important să fie acolo.

“Programul este unul alert şi consistent. În trei ore, am vizitat aeroportul din Birmingham şi două fabrici celebre în toată lumea: Jaguar Land Rover şi Aston Martin. Cele două branduri de automobile de lux sunt în vârful piramidei pentru că se lucrează profesionist şi exclusivist! Fiecare maşină Aston Martin, spre exemplu, este executată manual, cu o migală şi răbdare…chiar englezeşti! Se pune preţ pe specialişti, se mizează pe adevărată artă în execuţie. Jaguar Land Rover are în jur de 30.000 de angajaţi şi susţine o industrie auxiliară de peste 190.000 de dealeri, colaboratori sau afaceri locale. Dincolo de faptul că este maşina lui James Bond, Aston Martin este brandul unei prestigioase companii fondată în  1913, ce are, în prezent, peste 140 de dealeri în întreaga lume”, a declarat Maria Grapini.

Prima zi de lucru a Comisiei IMCO în Marea Britanie a mai cuprins întălniri cu personalităţi din lumea politică şi administrativă şi o cină de lucru cu reprezentanţii celei mai mari asociaţii a celor ce muncesc pe piaţa secundară engleză, în domeniul industriei auto şi al infrastructurii de transport.

În zilele următoare, delegaţia Uniunii Europene va vizita Societatea de Transport a Londrei, structură ce girează imensa infrastructură de mijloace de transport, dar şi numeroase alte obiective importante din domeniu.

“Ca o primă impresie, după o zi întreagă de discuţii cu cei din asociaţiile profesionale, s-a desprins vizibil ideea că mulţi dintre aceştia regretă înfăptuirea Brexit, sunt conştienţi de efectele nefericite imediate, dar, din păcate, nu mai pot face nimic”, a declarat Maria Grapini.