[fusion_text]
Plenul Parlamentului European a luat în discuție, miercuri, 31 mai, pachetul referitor la mobilitate, concret problematica pieței comune a transporturilor. Realitatea nu e deloc una plăcută pentru țările est-europene, pentru că transportatorii vest-europeni nu joacă întotdeauna cinstit. Discrepanța economică se regăsește, din plin, în cea salarială, pe baza unor tertipuri imorale, ce pun în dificultate piețe mai fragile și mai puțin pregătite. Europa de Est a ajuns un rai pentru firmele fantomă de transporturi, cazurile de acest fel s-au înmulțit vizibil, astfel că discuțiile din PE au fost extrem de așteptate de către europarlamentari.
Umanista Maria Grapini a avut o intervenție pertinentă în plen, cu accent pe nevoia unei politici unitare de reglementare.
“Mă bucur că avem acest pachet referitor la transport, că doriți o piață mai corectă și competitivă. Vin din producție și cred în creșterea sectorului de transport, care duce automat la creșterea economiei, dar sunt îngrijorată de modul în care doriți să rezolvați problema firmelor fantomă. Nu cred că fiecare stat trebuie să-și rezolve această problemă, ci că avem nevoie de o propunere unitară pe transport! Există firme care-și deschid o căsuță poștală într-o țară cu salarii mici, dar nu efectuează nicio activitate, cu șoferii lor, în acea țară. Aceștia lucrează în țări cu salarii mai mari, dar sunt plătiți ca în Est!”, a spus Maria Grapini.
Europarlamentarul PPU-sl a venit și cu o propunere în fața colegilor și a comisarilor și-anume condiționarea strictă de acordare a autorizației de transport: „Eu n-aș da autorizație firmelor care n-au parc de mașini și nu fac curse în acea țară. E principala problemă, după care se rezolvă tot!”, a conchis Grapini.
[/fusion_text]