[fusion_builder_container hundred_percent=”no” equal_height_columns=”no” menu_anchor=”” hide_on_mobile=”small-visibility,medium-visibility,large-visibility” class=”” id=”” background_color=”” background_image=”” background_position=”center center” background_repeat=”no-repeat” fade=”no” background_parallax=”none” enable_mobile=”no” parallax_speed=”0.3″ video_mp4=”” video_webm=”” video_ogv=”” video_url=”” video_aspect_ratio=”16:9″ video_loop=”yes” video_mute=”yes” video_preview_image=”” border_size=”” border_color=”” border_style=”solid” margin_top=”” margin_bottom=”” padding_top=”” padding_right=”” padding_bottom=”” padding_left=””][fusion_builder_row][fusion_builder_column type=”1_1″ spacing=”” center_content=”no” hover_type=”none” link=”” min_height=”” hide_on_mobile=”small-visibility,medium-visibility,large-visibility” class=”” id=”” background_color=”” background_image=”” background_position=”left top” background_repeat=”no-repeat” border_size=”0″ border_color=”” border_style=”solid” border_position=”all” padding=”” dimension_margin=”undefined” animation_type=”” animation_direction=”left” animation_speed=”0.3″ animation_offset=”” last=”no”][fusion_text]

Uniunea Națională a Transportatorilor Rutieri din România (UNTRR) a semnat, împreună cu alte 14 asociaţii din UE, Declarația comună a asociațiilor transportatorilor rutieri din Bulgaria, Cehia,  Danemarca, Estonia, Grecia, Ungaria, Irlanda, Letonia, Lituania, Olanda, Polonia, Portugalia, România, Slovacia și  Spania,  împotriva aplicării Directivei privind Detașarea Lucrătorilor (96/71/CE) care efectuează operațiuni de transport internațional în Uniunea Europeană.

Uniunea şi celelalte asociaţii semnatare atacă ferm propunerea Comisiei Europene, care presupune ca transportul internațional (tranzit, transport bilateral și transport intracomunitar “cross-trade”) să fie subiect al Directivei privind Detașarea Lucrătorilor și care intenționează să creeze numai o derogare marginală! Mai clar, spun transportatorii, aplicarea Directivei, în care lucrători hipermobili traversează frontierele în fiecare zi contravine rațiunii directivei în sine, deoarece intenția a fost de a aplica regulile de detașare angajaților care lucrează luni sau ani pe teritoriul unui stat membru, altul decât statul în care șoferul lucrează în mod obișnuit. Regulile de detașare sunt astfel inaplicabile pentru angajații care lucrează la nivel de zile sau chiar ore în diferite state membre, mai precizează transportatorii.

Umanista Maria Grapini este recunoscută drept apărătoare vehementă a celor care lucrează în acest domeniu. Europarlamentarul PPU-sl a avut numeroase luări de poziţie şi intervenţii oficiale în PE, pentru ca drepturile transportatorilor să fie respectate efectiv, nu doar declarativ.

“Susţin demersurile comune ale transportatorilor, evident şi pe cele ale semnatarilor  Declaraţiei comune! De altfel, m-am întâlnit în repetate rânduri, la Bruxelles, cu secretarul general al UNTRR, domnul Radu Dinescu şi cu alți reprezentanți ai Uniunii şi am discutat foarte serios aceste lucruri. Am ridicat problema şi în plenul Parlamentului European, am vorbit şi cu doamna comisar Bulc. Demersurile mele oficiale vor continua!”, a declarat Maria Grapini.

Uniunea Națională a Transportatorilor Rutieri din România (UNTRR) este o organizație profesională și patronală, neguvernamentală, independentă, apolitică, fondată în 1990 pe principii democratice, care promovează și apără interesele transportatorilor rutieri pe plan intern și internațional, înregistrând de la înființare până în prezent peste 14.000 membri – operatori care efectuează transporturi interne și internaționale de marfă și persoane.

[/fusion_text][/fusion_builder_column][/fusion_builder_row][/fusion_builder_container]

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *