Cel mai activ europarlamentar român, umanista Maria Grapini, și-a reconfirmat, și luni, 11 iunie, premiul obținut, pentru că nu a părăsit plenul PE de la Strasbourg decât târziu în noapte. Umanista a intervenit în cele mai importante subiecte aflate pe agenda ședinței, unul dintre acestea fiind modernizarea educației în UE.

Statele membre și autoritățile regionale sunt încurajate public să mărească investițiile în educație, utilizând fondurile structurale și de investiții europene, și să sprijine cadrele didactice și managerii, atât în domeniul tehnologiilor moderne, cât și în dezvoltarea unor metode de predare axate pe persoana care învață, asigurând, în același timp, o educație de înaltă calitate, măsurată în funcție de volumul de cunoștințe și competențe transmise, luând în calcul însă și creativitatea sau capacitatea de învățare pe tot parcursul vieții.

Europarlamentarul PPU-sl, Maria Grapini, a punctat tarele sistemului educational general, cu accent pe problemele din mediul rural, dar și nevoia corelării cererii cu oferta, pe piața europeană, în ceea ce privește educația.

“Cine poate contesta că educația nu are legătură cu societatea noastră, cu modernizarea ei, cu pacea până la urmă, cu comportamentul cetățenilor în societate. De aceea, cred că trebuie să ne gândim și la nivel de UE cum putem să modernizăm educația. Avem metode învechite de multe ori, nu mai trebuie să ne bazăm pe memorare, ci pe vocație, să identificăm ce abilități au copiii, încă de mici, să dezvoltăm dragostea pentru meserie și, sigur, trebuie să ne gândim la mediul rural! Ce facem, pentru că profesorii nu prea merg acolo, avem suplinitori, de fapt necalificați. Cum să le facă aceștia educație copiilor? Un alt aspect foarte important: cum corelăm educația cu nevoia din economie, pentru că suntem într-o dezvoltare economică evidentă și trebuie să ținem cont de noile meserii de care avem nevoie”, a spus Maria Grapini, în plenul PE de la Strasbourg.

2018-06-12T05:19:04+00:00 June 11th, 2018|Diverse|0 Comments