[fusion_builder_container hundred_percent=”no” equal_height_columns=”no” menu_anchor=”” hide_on_mobile=”small-visibility,medium-visibility,large-visibility” class=”” id=”” background_color=”” background_image=”” background_position=”center center” background_repeat=”no-repeat” fade=”no” background_parallax=”none” enable_mobile=”no” parallax_speed=”0.3″ video_mp4=”” video_webm=”” video_ogv=”” video_url=”” video_aspect_ratio=”16:9″ video_loop=”yes” video_mute=”yes” video_preview_image=”” border_size=”” border_color=”” border_style=”solid” margin_top=”” margin_bottom=”” padding_top=”” padding_right=”” padding_bottom=”” padding_left=””][fusion_builder_row][fusion_builder_column type=”1_1″ spacing=”” center_content=”no” hover_type=”none” link=”” min_height=”” hide_on_mobile=”small-visibility,medium-visibility,large-visibility” class=”” id=”” background_color=”” background_image=”” background_position=”left top” background_repeat=”no-repeat” border_size=”0″ border_color=”” border_style=”solid” border_position=”all” padding=”” dimension_margin=”undefined” animation_type=”” animation_direction=”left” animation_speed=”0.3″ animation_offset=”” last=”no”][fusion_text]
Marți, 9 octombrie, la Bruxelles, trei documente importante în care s-a implicat europarlamentarul umanist, Maria Grapini, au fost votate, în comisia TRAN a Parlamentului European. Românca a fost raportor pe două rapoarte ce vizează instalațiile de preluare a deșeurilor rezultate din nave, respectiv mobilitatea militară, dar a contribuit foarte mult și la negocierile privind raportul pe Autoritatea Europeană a Muncii.
În cazul primului raport, umanista și-a exprimat bucuria pentru faptul că a reusit să introducă amendamentele prin care a reflectat și pozitia României. Mai mult, în opinia europarlamentarului, era foarte important ca noile reglementări să nu aducă prejudicii porturilor mici, dar și ca taxa indirectă ce se achită în porturi să se calculeze pe principiul „poluatorul plătește„.
„Raportul votat astăzi este echilibrat și se îndreaptă în direcția cea bună pentru a atinge obiectivele economice circulare. Acesta introduce o serie de măsuri pentru nave, porturi și state membre, cu scopul de a limita și de a controla evacuările pe mare. În special, obligă navele să livreze deșeurile transportate înainte de a părăsi fiecare port și autoritățile portuare să suporte costurile de exploatare a instalațiilor portuare de preluare și de tratare a deșeurilor provenite de la nave. Pe lângă aceasta, raportul va actualiza normele UE existente – care nu mai sunt conforme cu cele internaționale – și se va asigura că acestea sunt interpretate în același mod în întreaga Uniune. Îndemnăm statele membre și întreprinderile să își asume responsabilitatea și să respecte pe deplin cerințele din directivă. Protecția mediului este datoria fiecăruia!”, a declarat Maria Grapini pentru mass-media internațională.
Un al doilea succes al româncei s-a înregistrat la raportul privind mobilitatea militară. Grapini a fost a fost împuternicită de Parlamentul European să poarte negocieri cu celelalte grupări politice și s-a dovedit că alegerea a fost foarte bună.
„Mă bucur că, în noul Cadru Financiar Multianual, se alocă o sumă suplimentară pentru investiții în infrastructură, cu utilizare atât pentru apărare și securitate cât și pentru transportul civil, dar și pentru că am reușit să conving Comisia ca, la vot, să fie excluse aeroporturile și porturile de la principiul dublei utilizări a infrastructurii!”, a mai declarat umanista.
Al treilea raport de marți, 9 octombrie, a vizat Autoritatea Europeană a Muncii. Rolul europarlamentarului Maria Grapini a fost, și aici, important, pentru că, tot prin negocierile în care a fost parte românca, s-a reușit păstrarea subsidiarității. În plus, competențele autorităților naționale au rămas majore, asigurandu-se că atât cetățenii cât și autoritățile pot obține toate informațiile de care au nevoie, evident cu respectarea drepturilor sociale.
[/fusion_text][/fusion_builder_column][/fusion_builder_row][/fusion_builder_container]