Maria Grapini consideră protecția consumatorilor, inclusiv în mediul online, o prioritate. Eurodeputatul a cerut, în plenul PE, eliminarea produselor contrafăcute din Piața Internă!

Vicepreședinta Comisiei pentru Piața Internă și Protecția Consumatorilor din Parlamentul European, europarlamentarul Maria Grapini, a solicitat, în plenul PE, Comisiei Europene, ca, împreună cu statele membre, să pună în aplicare toate reglementările adoptate, dar care nu sunt încă implementate, pentru protecția consumatorilor în fața produselor contrafăcute. De altfel, protecția consumatorilor, mai ales în comerțul online, reprezintă o prioritate pentru Maria Grapini.

“Discutăm despre protecția consumatorilor și concurența loială, în Piață. Am discutat despre comerțul online. Avem foarte multe reglementări în acest sens. Așadar, întreb: Poate un cetățean, un consumator, care a achiziționat online un produs, să se apere, dacă produsul este defect sau neconform? Avem, de altfel, reglementare, de la etichetare, până la repararea produselor. Și, totuși, în Piața Internă sunt foarte multe produse neconforme, care provin din țări terțe și, cu siguranță, nu vă dau o noutate când vă spun că, și în comerțul online, avem asemenea produse din țări terțe!”, a precizat, recent, în cadrul unei intervenții tranșante, eurodeputatul Grapini.

În sprijinul afirmațiilor sale, Maria Grapini a menționat și cauza acestei situații îngrijorătoare, și anume, faptul că acordurile comerciale nu sunt bine făcute. “Nu sunt subliniate standardele de produs care trebuie respectate, cele europene, și, atunci, întrebarea este cum le aplicăm!”, a mai spus eurodeputatul.

Totodată, eurodeputatul Grapini a menționat faptul că problema este de aplicare, nu de reglementare, în contextul în care instituțiile europene au rămas, susține Grapini, în urmă cu implementarea, iar pentru a proteja eficient consumatorii, trebuie să remediem, împreună cu statele membre, această situație.