[fusion_builder_container hundred_percent=”no” equal_height_columns=”no” menu_anchor=”” hide_on_mobile=”small-visibility,medium-visibility,large-visibility” class=”” id=”” background_color=”” background_image=”” background_position=”center center” background_repeat=”no-repeat” fade=”no” background_parallax=”none” enable_mobile=”no” parallax_speed=”0.3″ video_mp4=”” video_webm=”” video_ogv=”” video_url=”” video_aspect_ratio=”16:9″ video_loop=”yes” video_mute=”yes” video_preview_image=”” border_size=”” border_color=”” border_style=”solid” margin_top=”” margin_bottom=”” padding_top=”” padding_right=”” padding_bottom=”” padding_left=””][fusion_builder_row][fusion_builder_column type=”1_1″ spacing=”” center_content=”no” hover_type=”none” link=”” min_height=”” hide_on_mobile=”small-visibility,medium-visibility,large-visibility” class=”” id=”” background_color=”” background_image=”” background_position=”left top” background_repeat=”no-repeat” border_size=”0″ border_color=”” border_style=”solid” border_position=”all” padding=”” dimension_margin=”undefined” animation_type=”” animation_direction=”left” animation_speed=”0.3″ animation_offset=”” last=”no”][fusion_text]
Uniunea Națională a Transportatorilor Rutieri din România a semnat, recent, o Declarație comună, împreună cu alte asociații ale transportatorilor rutieri și asociații patronale din 17 țări membre UE, împotriva aplicării Directivei privind Detașarea Lucrătorilor (96/71/CE) care efectuează operațiuni de transport internațional în UE. Printre semnatare se regăsesc inclusiv organizații din state vest-europene. Concret, au decis o poziție comună, pe o temă fierbinte a domeniului, în speță detașarea, asociații din Bulgaria, Cehia, Croația, Danemarca, Estonia, Grecia, Ungaria, Irlanda, Letonia, Lituania, Marea Britanie, Olanda, Polonia, Portugalia, România, Slovacia și Spania.
Directiva europeană este, în opinia acestora, disproporționată și generatoare de sincope morale majore. Textul documentului este ferm:
„La nivel general, salutăm pachetul de mobilitate, deoarece este nevoie de reguli europene clare, corecte și aplicabile. Cu toate acestea, nu trebuie să introducem o aplicare disproporționată și simbolică a Directivei privind Detașarea Lucrătorilor, care nu va asigura o Piață Unică mai puternică. De aceea, nu suntem de acord cu propunerea Comisiei Europene pentru o Lex Specialis (…). Regulile de detașare devin inaplicabile pentru angajații care lucrează la nivel de zile sau, chiar, ore în diferite state membre.”, se arată în declarația comună a celor 17.
Europarlamentarul PPU-sl, Maria Grapini, a fost, din startul discuțiilor pe marginea acestei directive, alături de UNTRR, militând public pentru drepturile transportatorilor, români în primul rând, est-europeni la modul general, deci împotriva discriminării pe criterii geografice, între „marii” și „micii” Europei.
“Susțin documentul semnat! Am avut numeroase întâlniri cu transportatori din mai multe țări europene, am participat, la Bruxelles, la dezbateri publice, mă interesează și lupt pentru drepturile acestor oameni! Sincer, experții aduși, dar și reprezentanții Comisiei nu au putut oferi contraargumente, nu au avut explicații convingătoare, care să demonstreze că directiva pe Detașare se poate aplica la transporturile zilnice făcute în Piața UE.
Solicit, alături de UNTRR, ca ministrul Transporturilor să inițieze o scrisoare de susținere împreună cu miniștrii de transport din țările asociațiilor semnatare a Declarației transportatorilor! Acest lucru trebuie făcut cât mai repede!”, a declarat Maria Grapini.
Umanista este convinsă că poziția de forță a celor 17 trebuie dublată, rapid, de un demers oficial comun, pentru ca Europa să fie conștientizată de gravitatea Directivei ce se pregătește și să decidă în consecință.
[/fusion_text][/fusion_builder_column][/fusion_builder_row][/fusion_builder_container]