[fusion_builder_container background_color=”” background_image=”” background_parallax=”none” enable_mobile=”no” parallax_speed=”0.3″ background_repeat=”no-repeat” background_position=”left top” video_url=”” video_aspect_ratio=”16:9″ video_webm=”” video_mp4=”” video_ogv=”” video_preview_image=”” overlay_color=”” overlay_opacity=”0.5″ video_mute=”yes” video_loop=”yes” fade=”no” border_size=”0px” border_color=”” border_style=”” padding_top=”20″ padding_bottom=”20″ padding_left=”” padding_right=”” hundred_percent=”no” equal_height_columns=”no” hide_on_mobile=”no” menu_anchor=”” class=”” id=””][fusion_builder_row][fusion_builder_column type=”1_1″ background_position=”left top” background_color=”” border_size=”” border_color=”” border_style=”solid” spacing=”yes” background_image=”” background_repeat=”no-repeat” padding=”” margin_top=”0px” margin_bottom=”0px” class=”” id=”” animation_type=”” animation_speed=”0.3″ animation_direction=”left” hide_on_mobile=”no” center_content=”no” min_height=”none”][fusion_text]
COMUNICAT DE PRESĂ
Poziția Ministrului Delegat pentru IMM-uri, Mediu de Afaceri și Turism, Maria Grapini referitor la neparticiparea României la Târgul Internațional F.R.E.E de la Munchen
Ca urmare a articolelor apărute în presă, Ministrul Delegat pentru IMM-uri, Mediu de afaceri și Turism, Maria Grapini face următoarele precizari:
Targul International de Turism F.R.E.E de la Munchen NU a fost aprobat, asadar nu am avut ce sa anulez.
Procedura prin care, in anii din urma, se organiza stand national si cu doua firme, risipindu-se bani si facand contraimagine Romaniei, nu poate continua. Acest lucru l-am anuntat Directiei de specialitate din Autoritea Nationala de Turism inca din decembrie 2012 si l-am discutat si cu Asociatiile si Patronatele din Turism.
Datorită procedurilor defectuoase si netransparente ale Directiei Management Brand in alcătuirea materialelor transmise spre aprobarea targurilor, am decis schimbarea politicii de participare la târguri începând cu procedura de analiza de oportunitate, eficienta, pregătirea documentelor, pana la înscrierea firmelor, conditii de înscriere, modalitati de comunicare a firmelor participante cu Directia Management Brand.
Din pacate unii oameni au fost obisnuiti sa cheltuie bani pe diferite evenimente care nu au adus nimic bun Romaniei.
Targul de la Munchen figura pe o lista de targuri propuse de diferite asociatii, dar pana in data de 4 februarie 2013 s-au inscris doar 4 firme.
Analizind editia din 2012, cand au participat doar 5 firme, am constatat ca nu putem sa organizam STAND NATIONAL cu cinci firme, care au un volum nesemnificativ in ramura, cu atat mai mult cu cat in Germania urmeaza un alt targ, la Berlin , unde Romania va participa.
Decizia de a nu se organiza stand national, care nu impiedica nici o firma sa mearga la targ, a fost comunicata vineri 4 februarie 2013.
Analiza eficientei oricarui eveniment este necesara si se face de catre persoane specializate in domeniu.
Faptul ca doi ani la rand nu au fost mai mult de cinci firme la acest targ, arata ca nu este potrivit pentru firmele romanesti.
In 6 – 10 martie 2013, la Targul International de Turism de la Berlin, Romania va organiza un STAND NATIONAL pe o suprafata de 400 de mp, cu participarea a peste 50 de firme romanesti. In colaborare cu Ambasada Romaniei la Berlin, voi participa alaturi de Vicepresedintele Autoritatii Nationale de Turism la intalniri cu cei mai mari turoperatori din Germania.
Modul in care ne prezentam la targuri internationale trebuie complet schimbat. S-au cheltuit zeci de milioane de euro pe promovare in turism si ponderea turismului in PIB a ramas tot la cca 1,5% .
Este responsabilitatea mea sa gestionam si banii europeni si pe cei de la buget eficient.
Regret ca presa scrisa nu s-a documentat sa vada de ce nu am aprobat participarea cu stand national la Munchen.
Atacurile la persoana ale unor publicatii le ignor, pentru mine este important sa lucrez cu echipa din Minister la o noua strategie de promovare bazata pe criterii de eficienta.
Toate deciziile pe care le-am luat pana acum le-am luat in parteneriat cu Asociatiile de profil si consultanti in domeniu.
Biroul de presă
al Ministerului Economiei
[/fusion_text][/fusion_builder_column][/fusion_builder_row][/fusion_builder_container]